پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250822
امارات مذاکرات اوپک پلاس براي افزايش توليد نفت را به شکست کشاند
تاریخ انتشار : 1400/04/12 09:25:00
نمایش : 1154
مخالفت امارات و درخواست اين کشور براي سهميه بيشتر توليد باعث شکست مذاکرات اوپک و متحدانش در رسيدن به‌ توافق براي افزايش توليد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اوپک و متحدانش به دنبال مخالفت يکي از اعضاي کليدي و به خطر افتادن اتحاد اين ائتلاف مذاکرات عرضه نفت را به روز دوشنبه موکول کردند.

 مذاکرات اين ائتلاف بخاطر تاکيد امارات براي افزايش سهميه توليد آن، بدون رسيدن به هيچ قراردادي جهت افزايش عرضه نفت به پايان رسيد. اين مسئله که مذاکرات را به روز دوم کشانده بود، مي‌تواند مديريت اين گروه بر بهبود بازار نفت پس از بحران کرونا را به خطر بيندازد.

 مذاکرات در روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد. آمريکا در مورد افزايش قيمت بنزين با بالا رفتن قيمت نفت تا ۷۵ دلار در هر بشکه ابراز نگراني کرده است.

 شکست ائتلاف اوپک پلاس در توافق بر سر افزايش توليد، بازار را تحت فشار خواهد گذاشت و قيمت نفت را بالاتر مي برد. ولي يک سناريوي ديگر هم وجود دارد: اگر اتحاد اين ائتلاف کلاً از بين برود، مانند اتفاقي که در جنگ قيمت سال گذشته افتاد، قيمت نفت سقوط خواهد کرد.

 طبق گفته آرميتا شن از موسسه مشاوره انرژي اسپکتس در لندن:«مسئله فعلي نشانه واضحي از مقاصد امارات است. آنها دستورالعمل آشکاري براي افزايش توليد دارند و به دنبال نفوذ بيشتر هستند».

 ابوظبي در ۲۰۲۰ قصد ترک اوپک را داشت تا بتواند نفت بيشتري توليد کند و از سرمايه‌گذاري ميليارد دلاري در توسعه ظرفيت توليدش سود ببرد. مخالفت امارات در جلسات اوپک پلاس نشان مي‌دهد آنها هنوز هم هم همين نيت را دارند.

 بيشتر اعضاي اوپک پلاس موافقت پيشنهاد افزايش توليد روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌اي پس از ماه اوت و تمديد اين قرارداد تا پايان ۲۰۲۲ هستند.

 ولي امارات قصد دارد مبناي توليد خود را که سهميه توليد با توجه به آن محاسبه مي‌شود، افزايش دهد و مبناي فعلي را ناعادلانه مي‌داند و تا وقتي که با اين درخواست موافقت نشود اجازه عقد قرارداد را نمي‌دهد. به اين ترتيب ۷۰۰ هزار بشکه در روز به توليد امارات اضافه خواهد شد.

 قيمت نفت خام به دنبال بهبود تقاضا ۵۰ درصد در سال جاري ميلادي افزايش يافته است. روند رشد تقاضاي نفت در حال حاضر سريع‌تر از افزايش عرضه نفت است.

 انتهاي پيام/

منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html